Hanoi

9 oktober 2017

9-10-2017

Vandaag zijn we eind van de middag aangekomen in Hanoi. Na een visum te hebben geregeld zijn we naar ons hotel gebracht. Wat ons meteen opviel in Hanoi is dat het een hele drukke en chaotische stad is. Overal waar je om je heen kijkt zie je scooters, scooters en nog meer scooters. Ze zitten er soms met hele gezinnen op. We dachten dat Kuala Lumpur een drukke stad was, maar dat valt in het niet bij Hanoi We verbijven in Hanoi in het Hanoian hotel wat midden in het oude gedeelte van de stad lgt. Het is een prima hotel met een mooie kamer en prima ontbijt. Savonds hebben we gegeten bij een lokale tent, mister Bay.

10-10-2017

Hieperdepiep hoera Hans is vandaag 30 jaar geworden!! :) sochtends hebben we de kerk bezocht. Toevallig was er net een bruiloft aan de gang! Daarna zijn we doorgelopen naar het Opera house, helaas konden we daar niet naar binnen maar van de buitenkant was het een mooi gebouw. Toen zijn we naar het prison museum gegaan (ook wel Hanoi Hilton genoemd). Daar hebben we gezien hoe de gevangenen werden vastgehouden in de tijd van de Vietnam oorlog. Heel interresant! Toen we in het hotel aankwamen en we naar de kamer gingen stonden er 2 dames de kamer te versieren, dus wij werden vriendelijk verzocht even naar beneden te gaan en gewacht tot ze klaar waren. Een tijdje later gingen we kijken en hadden ze het bed mooi versierd met rozenblaadjes en roze hartjes balonnen. Toen gingen we nog even naar beneden en kwamen ze met een chocolade verjaardagstaart aanzetten met kaarsjes erop, superlief! De taart smaakte heerlijk. Savonds na dat we waren wezen eten hadden we nog een hoogtepunt tegoed. We zijn naar het waterpoppentheeater geweest! Hadden we niet willen missen ;) btw het heeft deze dag heel veel geregend, gelukkig hadden we poncho's aan.

11-10-2017:

Sochtends om kwart voor 8 werden we opgehaald om naar Halong Bay te gaan. Het was 4,5 uur rijden met een tussenstop van een half uur. Eenmaal daar aangekomen konden we gelijk de boot op. Het was een mooie ruime boot met mooie cabines. We zaten in totaal met 19 mensen op de boot. Na een grote lunch zijn we vertrokken om te gaan hiken en zwemmen. Eerst hebben we 400 treden naar boven gelopen alwaar we een prachtig uitzicht hadden over de baai. Daarna hebben we in de zee nog lekker gezwommen. Daarna zijn we naar een oesterfarm geweest en toen hebben we ook nog gekayakt. Savonds hebben we lekker gegeten, was weer erg veel.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl