Even bijkomen in Doha

8 oktober 2017 - Doha, Qatar

imagenimage

image

Zaterdag 7 oktober

Bij aankomst op Brussels Airport om 7.30u hebben we eerst even onze grote koffer in laten sealen, aangezien bij het naar beneden tillen bleek dat eenmaal gevuld het slot van de koffer niet meer zo stevig was. Het inchecken en de 'douaneprocedures' verliepen allemaal soepel, en om 9.20u zijn we de lucht in gegaan, om vervolgens om 16.30u aan te komen op het vliegveld in Qatar. Daar werden we opgehaald door een chauffeur die ons afzette bij ons hotel, die aan een rotonde bleek te liggen waar ook een grote moskee aan lag. In de avond zijn we naar de Souk Waqif gegaan. De zogenaamde typisch oud Arabische markt, wat naar ons idee meer kunstmatig (voor toeristen) opgezette, mislukte imitatie van een echte markt was. Op zich was het wel even leuk om hier rond te kijken, en we hebben er ook lekker kunnen eten.

Zondag 8 oktober

Vandaag lekker uitgeslapen en daarna lekker ontbeten in het hotel, waar het ontbijt bleek te bestaan uit een keuze van maximaal 5 gerechtjes van een menukaart, die vervolgens vers voor ons bereid werden. Na het ontbijt was het tijd voor missie 1 van deze dag: het scoren van een nieuwe koffer. In de City Center mall zijn we hierin geslaagd. De koffer die we hebben gekocht bleek nog een stuk groter dan de koffer die we bij hadden, dus extra ruimte voor wat souveniertjes :). Vervolgens zijn we even bijgekomen bij het zwembad op het dak van ons hotel, waar het water gelukkig verkoeling bood tegen de hoge temperaturen (ca. 39 graden). 'S avonds zijn we nog even in een winkelcentrum (Villaggio) geweest, een winkelcentrum waarin ze Venetie hebben nagebouwd, inclusief gondels met gondelier. Hierna was het alweer tijd om richting het vliegveld te gaan voor de vlucht van Doha naar onze eerste bestemming in Vietnam: Hanoi.