Halong Bay

15 oktober 2017

12-10-2017:

Na een goede nachtrust zaten we om 7 uur aan een heerlijk ontbijt. Na het ontbijt zijn we naar een grot gegaan. Mooie grot maar ik denk dat we iets te vaak al een grot hebben gezien. Na de grot zijn we onze spullen in gaan pakken. Toen hebben een kookcursus gehad over hoe je springrolls maakt. Bij de lunch hebben we ze lekker opgegeten. Daarna gingen we weer het busje in voor een lange reis terug naar Hanoi. Savonds hebben we gegeten in een pub met veel biertjes (hans kon zijn geluk niet op). Om 20:00 zijn we met de taxi naar het station gegaan. Om 22:00 vertrok de trein in richting Sapa.

13-10-2017:

Vanwege de overstromingen moesten we om 03:00 uur snachts nog overstappen in een busje naar een ander station. Die meneer van het busje zette toen een muziekje op wat niet heel erg prettig was aangezien iedereen supermoe was.. De bedden in de trein waren keihard, alsnog hebben we redelijk goed geslapen. Om 6:15 kwamen we aan in Sapa. Daar aangekomen werden we met het busje naar het hotel gebracht. We zijn daar uiterst hartelijk ontvangen door Miss Trang. Na even te hebben gedoucht zijn we naar de kabelbaan gegaan. Onderweg naar boven hadden we een super mooi uitzicht alleen toen we helemaal boven waren zagen we helaas niks vanwege de wolken. In de avond hebben we nog lekker gegeten en zijn bijtijds naar bed gegaan.

14-10-2017:

Na een heerlijk onbijt zijn we vandaag met de scooter op pad geweest. Ik kreeg een geweldige hello kitty helm en hans een iets normalere.. We zijn met de scooter naar 2 watervallen geweest. Dat was nog best een stukje rijden maar gelukkig waren de wegen over het algemeen prima. De 1e waterval vonden we het mooist. Bij de 2e waterval hebben we nog lekker een ijsje gegeten en zijn we weer teruggereden naar het dorp. Tussen de middag nog iets gegeten en om 5 uur gingen we weer terug met de het busje naar de trein. De trein ging om 20:55 waardoor we al om 04:30 op het station in Hanoi waren. Met een taxi zijn we naar het hotel gebracht alleen dat was nog niet open. Gelukkig konden we bij een ander hotel naar de wc. Om 05:15 konden we ons hotel in en even op de bank uitrusten.